onsdag 16 maj 2012

10:20

Imorgon är det helgdag igen. Och jag jobbar, igen. Det är ju lite tråkigt, men bättre betalt såklart:)
Längtar tills på fredag, på fredag ska vi nämligen åka till Trosa till Beas föräldrars landställe, så mysigt! Lugnt och skönt, lite solande och tid för att läsa och bara koppla av, det är man inte alltför bortskämd med nu för tiden...Känns som om jag är på jobbet jämt nu för tiden.  Men den här helgen som kommer ska jag verkligen njuta och bara vila mig!

Igår hade jag en ledig dag eftersom att jag jobbat hela helgen. Jag och älskling gick till polisen för att få ett intyg att min cykel inte återfunnits ännu, och kolla så att cykeln inte fanns där i deras förråd. Den fanns såklart inte där, det var ju ingenting jag trodde heller. Vi var iallafall duktiga och gick promenad både till och från polisen, som ligger typ vid sjukhuset. Skönt och lång sträcka och det kändes bra och helt okej att ligga i soffan sen resten av kvällen. Jag såg Hamilton: i Nationens intresse, med bland andra Mikael Persbrandt i huvudrollen. Den var bra, mycket militärt och mycket dödande, men helt okej. Den får 3 av 5 toasters, klart godkänd men inte precis den bästa film jag har sett.

Idag jobbar jag kväll och just nu håller jag på att laga iordning quinoa till kvällens middag på jobbet. Vi åt fetaostbiffar till middag igår som jag ska ha till, rester är allt bra det. Ibland är det ju inte ens säkert att man hinner äta på jobbet vid kvällspass, om det är mycket att göra vill säga.
Men nu ska jag ta ner resväskan från vinden som vi ska ha tills på fredag, börja packa lite smått. Alfons, ja han ska vara hos Lauren när vi är borta, det kommer bli jättebra!

Inga kommentarer: