onsdag 23 maj 2012

08:36

Vaknade imorse kvart i fem, trött och sömnig. Gick upp och åt lite frukost och gjorde mig iordning. Åkte till jobbet som vanligt. Hade någon konstig känsla av att jag gjorde något fel..och det gjorde jag sannerligen. Jag var där fel tid, skulle egentligen jobba kväll. Hade inget schema hemma så jag trodde verkligen att det var dagpass jag hade, då jag är ledig imorgon innan jag ska jobba helg fredag, lördag och söndag. Men det var bara för mig att åka hem igen, lägga mig i soffan med en kopp kaffe och se klart en film jag började se igår kväll. Det tråkiga när man går upp tidigt i onödan: jag hade sluppit att vara helt trött nu hela dagen, jag hade sluppit gå och lägga mig så tidigt igår kväll för jag trodde jag hade dagpass. Segt. Men ja, nu har det som hänt hänt och jag tänker inte gräma mig för det. Ska istället snart gå till Hemköp, uppe och iordninggjord som jag är, köpa lite pesto så att jag kan äta pasta och pesto till lunch med rostade pumpafrön iblandat. Det är såå gött! Sen åker jag då alltså till jobbet vid halv ett igen. Vilken lycka! Not.

Inga kommentarer: