tisdag 16 februari 2010

15:04

Igår kollade jag på den rafflande, spännande finalen i 10 km fristil som Charlotte Kalla skulle köra, jag var så nervös hela tiden men så vann hon GULD! YEEEHOOO! GRATTIS TILL KALLA:) jag blev så glad, han kommentatorn i studion fällde nästan en tår sa han och det gjorde nästan jag med, jag är larvig jag vet men jag blir alltid så, ja...rörd vid sådana tillfällen, det kan inte hjälpas.

Jag och Bea åt tomatsås, pasta och fetaost till lunch förrut, sen skulle vi bara vila lite efter maten. Vi somnade, båda två också, det var skönt:) men efter en stund snarkade Bea så mycket att jag helt enkelt inte kunde sova vidare, men nu är jag uppe på benen igen. Det är ju fettisdagen idag och i förmiddags när vi åkte till stan efter besöket på vårdcentralen (som ju heller inte resulterade i något annat än att doktorn som hette Reidar sa att jag mest hade en defekt fot som jag helt enkelt får leva med, en mycket sned tå helt enkelt) köpte vi varsin semla på ett "kondis" i stan. Jag köpte en med grädde och vaniljkräm och Bea köpte en vanlig med grädde och mandelmassa. Vi fick dem hem i en fin påse som nu står i kylskåpet och suktas med oss. Vi väntar och längtar, efter middagen ikväll får vi äntligen äta dem, mums!

Men nu ska jag plugga och försöka glömma hur sugen jag är på semla, för en liten stund åtminstone.
Puss

Inga kommentarer: