måndag 1 februari 2010

09:10

Idag är jag ledig, skönt. Bea är bara i skolan mellan åtta och tio så hon kommer snart hem igen, det blev därför inte så mycket sovmorgon. Jag somnade inte om när hon gått utan hämtade tidningen till sängen och låg där och läste lite, det var mysigt. Nu äter jag yoghurt med musli, ska vänta lite med övriga frukosten tills Bea kommer hem, då ska vi ta en kaffe och macka.
Runt elva-tiden kommer en målare hit och vi ska få välja tapeter till hall och sovrum, sen ska de börja tapetsera idag eller imorgon om vi har fattat det hela rätt. Det kommer bli såå fint, om vi nu får som vi vill. Vi vill ha röda tapeter och någon typ av beige eller grön i hallen, tror att det kommer bli superfint verkligen. Då får vi ännu mer ordning här hemma innan Beas moster Eva och Beas kusin Elin kommer hit om cirkus två veckor, det ska bli kul. Då fyller jag år också, igår var det bara två veckor kvar, jag är nämligen alltid ivrig inför sånt där, ni vet. Haha.

Nu ska jag börja plugga lite, har en del att göra tills imorgon också.

Inga kommentarer: