söndag 31 januari 2010

16:32

Tjolahopp!
Nu har jag inte skrivit något sedan mitt klago-inlägg i fredags morse när jag beklagade mig över att behöva gå till klockan fem en fredag. Det gick bra, jag lyckades orka vara kvar tills då även om jag var bra seg i huvudet sista timmen på läkemedelsberäkningen. När jag kom hem hade Bea fixad med "drink" som vi kallar det, det brukar för oss vara cola och och kanske lite chilinötter men då blev det istället lite dipp med morötter och palsternacka och cola till. Min fin hade gjort iordning tills jag kom hem, mysigt som sjutton ju.

Igår var vi på stan nästan hela dagen, först gick vi på Mio som var riktigt stor här i linkan, iallafall om man jämför med lill-Mio i Nypan. Vi hittade ett fint bäddsett i en utav sängarna där men det verkade inte finnas till salu eller var väl slut eller något så det blev inget, däremot köpte vi två röda jättefina ljuslyktor till vårt fina nya indiska soffbord som vi köpt till en lätt summa av 650 kr, det brukar kosta mellan 2 och 3000 i nypris så där gjorde vi verkligen ett fynd i förra veckan. Vi köpte då även på Mio vax till bordet som vi ska gnida in för att återskapa en fin yta och färg där, sådan där bord blir ju lite slitna ibland och behöver rustas upp, hehe.
Efter Mio gick vi upp till "vanliga" stan, vi köpte två skålar på Cervera, blommiga som vi hade två av innan förut, riktigt fina yoghurt skålar liks. På café Mokka har de lunch för 69 kr där dryck, bröd, sallad och kaffe ingår. Själva lunchen var pizza och thai-buffé, jättegott. Vi tog det istället för att fika, lite mer nyttigt om man ser det på det viset att äta måste man ju faktiskt.

Idag har vi varit på Onoff, Bea bytte ut sin nya telefon mot en lite bättre, dyrare som vi nu hoppas ska funka bättre än den förra och den innan det. Sedan gick vi en snabbis till Rusta och köpte lite nödvändiga saker innan vi gick till Maxi och vecko-handlade, duktigt.
Ikväll ska vi laga lax, ris och sås. Gott.
Puss puss.

Inga kommentarer: