fredag 15 januari 2010

17:02

hejsan svejsan:) nu är det ju så att jag faktiskt fick godkänt på tentan jag skrev i måndags, såg det nyss på studieresultat på studentportalen. Det känns så jävla skönt och jag är så jävla glad, weeeiii!

Idag kom Beas pappa hit och han hade med sig lite rollers, en stege och tejp, typ allt man behöver till målningen vi ska göra i köket. Han hjälpte oss att åka och köpa färg, först blev det såklart lunch på Max, en liten vana vi har när han eller båda Beas föräldrar kommer hit, gottit! Vi åkte sedan först till Colorama och kollade på färg, det var dock rätt så dyrt tyvärr så vi åkte vidare till Flugger färg för att jämföra lite priser, vi hittade där en fin färg som vi bestämde oss för, råvit. Hette färgen alltså. Vi vill liksom inte ha kritvitt, lite mer åt det beige/gråa hållet och vi tror den här, råvit, passar perfekt! Det kostade 646 kr typ, inte så billigt med så lite färg som vi behöver, men det kommer bli fint så det är det värt. Vi har sedan kollat på en liten bokhylla i typ mörkt trä/svart trä som vi ska ha i köket med lite kokböcker och några finar muggar o annat smått och gott i. Vi har även lokaliserat en röd lampa som vi ska ha över matbordet, lovely! Det kommer bli så himla fint i vårt kök.

Sedan blev det en kaffe hemma hos oss innan Beas pappa åkte hem till Nypan. Bea började plugga lite och jag bakade dumle-muffins, vi åt nyss varsin, de blev då gooouuuda! Om ni är snälla kan ni komma hit och få en, innan de tar slut alltså.
Ikväll ska vi äta fläskfilé (som nu ligger i marinad) med pommes till Bea och potatisgratäng till mig. Beasås och sallad blir det också till, gottit! Sen ska vi väl mest dega framför tv:n och bara ta det lugnt. Imorgon ska jag som sagt gå på stan och titta lite medan Bea pluggar, sen blir det mathandling på Maxi. Vi är duktiga som storhandlar en gång i veckan, vi får lite vuxenpoäng för det tycker jag allt.

Puss på er, nu ska jag fira mig själv för tenta, det är jag värd!

Inga kommentarer: