lördag 9 januari 2010

17:38

eFör er som inte vet så har min dator sagt tack och adjö och lagt av. Gick in på en datorbutik i förrgår och killen där konstaterade att felet var skärmen som lagt av, det skulle kosta fem tusen att reparera, eller ja, få en ny skärm. Jag tyckte inte att det var värt det,det tyckte inte han heller. Så det fick bli en ny computer, min mor är snäll och lägger ut pengar så betalar jag av till henne.
Idag köpte jag en ny som jag kollat in, en Compaq. Den är svart, ganska blank och väldigt fin. Det var dock en rolig historia när jag köpte den kan man ju säga. En sorts överreaktion kan jag ju säga. Vi gick till Siba där jag tänkt köpa datorn, fick tag i en kille som jobbade där och så frågade vi helt enkelt om datorn. Han tyckte den var långsam, slö och inte jobbade speciellt bra. "En dator som är gjord på det billigaste sättet på alla plan" eller något i den stilen sa han. Den var prisvärd för sitt innehåll sa han visserligen men han sa nästan ingenting bra om den. Tyckte istället att man skulle satsa på en i en högre prisklass om man skulle få en bra dator för att surfa och göra arbeten på som jag ju behöver den till. Jag kände mig plötsligt väldigt illa till mods och dum för att jag ville ha den datorn. Jag blev arg och ledsen för att butikssnubben var lite väl otrevlig och negativt inställd till datorn jag ville köpa. Vi gick därifrån...
Jag var ledsen hela vägen till expert dit vi tänkte gå istället. Ja, jag vet att det var en onödig reaktion, jag borde skita i vad han säger men jag blev faktiskt stött. Haha, det är så bara. Men inne på Expert var en kille iallafall lite mer trevlig, vi frågade honom samma sak som snubben på Siba och han sa:ja men till det som att surfa och arbeta i word är det en bra dator. Ja tack så mycket sa jag och köpte den:) Så det blev den till slut iallafall, synd om snubben på Siba som förlorade en kund, han ville gärna sälja en dyrare dator men istället fick han inte någon alls såld. Så kan det gå, om inte haspen är på;)

Fast nu sitter jag vid Beas dator, ska börja fixa och trixa med min mer efter tentan på måndag, då man liksom känner att man har mer tid. Men jag kanske startar igång den ikväll lite iallafall;)
Bea lagar mat nu, det blir köttfärsbaguetter i ugn, mums! Hon är så duktig och fin som gör mat till mig.
Mums! Tack min fin<3

1 kommentar:

bea sa...

din dator är fin!