söndag 18 december 2011

20:26

Godkvällens på er allihopa!
Söndag kväll, jag pluggar för fullt, omvårdnadsseminarie efter jul och nyår, ska vi ha. Så nu tränar jag inför det och skriver min presentation och min sammanfattning, som ska lämnas in till skolan imorgon senast. Hoppas att jag hinner:)
Bea sitter också och pluggar, tror jag. Hon är i köket, så jag har helt enkelt inte koll. Själv sitter jag istället i vardagsrummet, tycker att jag pluggar bättre framför tv:n. Kanske låter konstigt men det känns bra, lite sällskap mitt i allt pluggtråkigt.

Har inte berättat för er: Jag har antagligen fått jobbbb!!!!!! Wiiihooooo!! Imorgon bitti ringer chefen jag var på intervju hos tillbaka till mig och säger om jag får jobbet och jag ska säga om jag vill ha det, känns skitbra:) Men vi pratade schema, min första dag och så vidare redan förra veckan så det känns i princip klart, för himla härligt alltså:) Verkar vara en jättebra och mysig avdelning att jobba på, fick hälsa på några i personalen som verkade väldigt trevliga även de, så det känns kanon! Intressanta patienter och så vidare, så börjar jag den 1:a februari, känns skönt så jag har två veckor ledigt innan jag börjar jobba efter examen. Man vill ju inte börja direkt på, känns lite väl drastiskt efter sin examen:)
Men nu ska jag fortsätta plugga, snart börjar nog Beck-filmen på tv också, det är ju lite kul, får väl ha den på i bakgrunden under plugget. Blir nog lite te och tryffel sen också, alltså choklad, gott! Det får man unna sig såhär en vecka innan jul:)

Inga kommentarer: