måndag 19 december 2011

17:29

Godkvällens people!
Nu är det egentligen nästa officiellt jullov. Jag har bara två seminarier i skolan kvar denna vecka och det handlar mest om att sitta och lyssna. Sen ska vi göra de kompletteringar som ska göras på vårt examensarbete. Det blir en hel del jobb med det över julen också, men det känns helt okej. Vi hade respondering idag när två andra opponerade på vårt arbete och det gick fint, vi har inte gjort ett kasst arbete. Känns skönt.

Men nu till den största händelsen idag: var ju på jobbintervju i fredags, idag fick jag reda på att jobbet är mitt om jag vill och det ville jag, så nu börjar jag på avdelning 73 på Universitetssjukhuset här i Linköping den 1:a februari, kanonskönt!! Känner mig så glaaad:) Ikväll ska det därför firas med god mat: biff med potatiskroketter, sås och sallad, mums! Hade ioch för sig varit gott med julmust till också, men lite nyttig måste man trots allt vara, är ju trots allt inte jul riktigt än, haha!
Nu ska jag fortsätta och göra klart omvårdnadsseminarie om bröstcancer som jag ska hålla i efter jullovet. Prata i 25 minuter om detta ämne samt begreppet transition, från sjuk till frisk och sjuksköterskans omvårdnadsåtgärder vid denna fas. Kan bli spännande. Ska även komma på lite diskussionsfrågor angående detta. Lite skönt att få göra ett arbete helt själv faktiskt, då får man det som man vill och behöver inte ta hänsyn till någon annans åsikter:) Haha låter som ett ego men skönt ibland faktiskt, att styra över sig själv bara. Mer effektivt och mindre stressigt.

Inga kommentarer: