söndag 1 januari 2012

21:37

God kväll!
Det var längesen bloggen! Vi har varit i Stockholm och Nyköping över julhelgen och nyår. Den 23:e dagen innan julafton åkte vi upp till pappa och Gunnel. Vi hade myskväll med att göra skinka, se Love Actually och bara prata sådär dagen innan julafton.
Julafton blev det julmat, Kalle Anka, Gunnels mamma kom förbi och vi hade det allmänt trevligt. Såg Sällskapsresan 1 på kvällen. Däremot var jag febersjuk hela julafton och inte på topp vilket försämrades på juldagen och sedan ännu mer dagarna efter det. Det har med andra ord varit en ganska så sjuk jul för mig, i fysisk bemärkelse. Anyway. Nu vet ni det. Jag har hostat som en tok, typ.
På juldagen åkte vi vidare till Beas föräldrar där vi firade med dem och Beas syster Therese som var där med sin kille. VI öppnade fina julklappar och jag fick bland annat Escada-parfym och en kimono av älskling. Sofi Fahrmans bok: Elsas hemlighet, en silverring med en vit sötvattenspärla på och body lotion från Body Shop från Beas föräldrar samt att vi tillsammans fick en tekanna från Le Creuset av Beas syster och kille. Jättefin! Alltihop var sååå fint! Till älskling hade jag köpt kaffemuggar, en skiva och två böcker, tror hon blev glad:)
Dagen efter annandagen firade vi jul hos mamma där vi också öppnade klappar. Vi fick vinglas, presentkort på Cervera, pengar till stereo. jag fick även body lotion och hårspray samt presentkort på Hallbergs. Beas sista klapp var från internet och hade inte kommit än så den skulle hon få senare från mamma och co.
Resten av veckan var vi i Nyköping och hade det lugnt och skönt med Beas föräldrar. Torsdagen var vi i Stockholm och tittade på Beas systers nya lägenhet dit hon och hennes kille flyttat. Jättefint bodde de, i Nacka, bara 10 min med buss från Stockholms city så att säga, kanon!
Igår var det ju nyår och det firades med trerätters hos Beas föräldrar: Förrätt: mango, kräftstjärtar och salladsblad med limdressing,, Varmrätt: Oxfilé, hasselbackspotatis och rosépepparsås och till dessert: tryffelkaka (typ som kladdkaka fastt mer krämig och god). Fast så klart finns det ingenting som slår älsklings goda kladdkaka, den vinner alltid:) Sen idag åkte vi hem. Nu är det snart dags att sova, ska upp tidigt imorgon och ha seminarie i skolan, mitt sista seminarie, skönt. Natti natti!

Inga kommentarer: