onsdag 18 januari 2012

16:28

Hejsan alla glada!
Dags att damma av bloggen här tror jag! Har ju inte skrivit på jättelänge ser jag nu. Har helt enkelt haft fullt upp: Examen, blivit med katt, ja, ett hektiskt liv med andra ord:)
Idag städar älskling på vinden. Jag är inte så delaktig. Jag har två veckor ledigt nu innan jag börjar jobba som sjuksköterska och de två veckorna vill jag njuta av, inte städa bort..haha. Men älskling får hålla på hon.

Igår kväll var vi hos Emma och Simon, åt jättegoda fajitas med kyckling och fetaost i sås samt kaffe och choklad efteråt. Halv tio gick vi på bio och såg Sherlock Holmes. Noomi Rapace var ju med, riktigt bra och spännande film faktiskt. Tyckte nog de andra med. Sen fick vi snällt ta en promenad hem till lilla Ryd då bussarna slutar gå halv tolv på vardagarna. Dumt tycker jag, tänk alla stackars unga tjejer som måste gå hem själva i mörkret. Men men, nu var vi ju inte en utan två unga tjejer som hade sällskap av varandra. Gött!
Nu ska jag diska lite, är nödvändigt ibland. Sen ska jag dammsuga och torka golvet i badrummet, blir mycket mer stök och bök och kattsand där nu när vi har Alfons så vi har inte så mycket annat val än att städa ofta nu. Alfons, ja. ska berätta mer om honom i ett senare inlägg, lägga in fina bilder. Men ni får ge er till tåls några timmar. Han är iallafall vår lilla fina katt som vi har skaffat oss!

Inga kommentarer: