lördag 28 januari 2012

16:08

Lördag idag. På måndag börjar jag jobba. Herregud, jag börjar bli nervös nu verkligen.
Idag har vi mest tagit det lugnt. Jag gick upp vid halv nio och bakade scones till oss till frukost. Mums! En kanna te och några scones var senare gjorde vi oss iordning för att gå till Hemköp och veckohandla lite. Det var inte så mycket den här veckan så vi bestämde oss för att strunta i att åka till Ica Maxi. Hemma igen vid elva tog vi ÄNTLIGEN en kaffe. Kaffet var slut upptäckte vi igår eftermiddag och det blev därför inget kaffe vare sig igår kväll eller imorse. Mitt huvud hade huvudvärk och kaffeabstinens helt klart. Det satt så att säga fint med en kopp då där vid elva.
Efter lunchen vid ett städade jag iordning lite här hemma innan jag tog en timmes promenad, skönt. Måste säga att jag verkligen har kommit igång med det här med promenader nu och det känns skoj, jätteskönt, man blri verkligen på mycket bättre humör och piggare av det. Det är ju viktigt nu när man måste vara pigg och alert på jobbet framöver.
Ikväll ska vi äta pasta carbonara-middag, andra gången den här veckan men det gör ingenting eftersom att det är så gott:) Sen vid sjutiden kommer Lauren hit och vi ska se Lost säsong 6. Snart är det slut, vi bara längtar tills vi förstår hur det slutar. Till detta kalas blir det mys med kaffe och te, alltid perfekt.

Inga kommentarer: