måndag 12 december 2011

21:40

Nemen godkväll!
Kände att det var dags att ta tag i det här med bloggen ikväll.
Idag har varit en ganska så fullspäckad men rolig dag.
Jag började med att gå upp för att duscha och äta frukost, tog en promenad till campus där jag tog bussen till Norrköping vid nio. I Norrköping förberedde vi opponering på några andras uppsats, tills imorgon. Vi satt hela tiden från tio till fyra, typ nonstop med paus för lite mat och kaffe emellan åt, men vi jobbade på riktigt bra och hade trevligt. Vid fyra åkte jag som sagt hem igen, tog bussen och gick sedan från campus och hem igen. Min cykel har ju punka, så det blir till att traska för min del nu, känns helt okej.
Hemma gjorde jag inte så mycket, vilade, umgicks med älskling som också hade varit i skolan hela dagen och vi hade mys bara. Vi sju gick vi till Lauren, hon bjöd på jättegod mat i form av kött, sås och ris. Hemgjord sås till och med, riktig lyx sådär på måndagen. Vi såg två avsnitt Lost och drack jordgubbs/vaniljte, mums så gott det var! Sen gick vi hem igen vid nio och nu sitter jag här, ska skriva ihop lite mer tills opponeringen imorgon och sen blir det sovdags för mig, känner redan att jag börjar se suddigt och ögonen svider, så frågan är helt enkelt hur länge till som jag orkar vara uppe.
Imorgon ska jag ju nämligen upp redan vid kvart över fem, halv sju ska jag traska till campusbussen igen. Men imorgon är det ju Lucia och allt, mysigt. Blir skola till 12, sen åker jag antagligen hem igen för att plugga inför ett omvårdnadsseminarie som jag ska prata själv på i 25 min, bäst att presentera en riktigt bra presentation. Så det är vad morgonDAGEN bjuder på, morgonKVÄLLEN innefattar middag följt av att vi åker eller tar en promenad till Emma och Simon till klockan sju då vi ska Luciafika hos dem, mysigt. Vi är med andra ord väldigt bortskämda denna vecka, först blir vi bjudna på middag idag och sen på fika imorgon, det kallar jag vardagslyx och vardagskvalitét!

Inga kommentarer: