tisdag 29 november 2011

15:22

Jaha ni, var länge sedan jag skrev här. Har ju inte ens uppdaterat er om vår Stockholmsweekend som blev av för det första på grund av att vi skulle se Ben Howard på Södra Teatern.
Vi åkte först på torsdagen förra veckan, till Nyköping där det blev pizzakväll med Beas pappa och senare kom även Beas mamma hem från jobbet. Vi pratade och hade en mysig kväll.

På fredagen tog vi bussen till Stockholm där vi började med en elvafika när vi kom upp: kaffe och wienerbröd. Sen gick vi till hotellet, lämnade väskor och checkade in för att sedan bege oss mot Söder. Väl på Söder gick vi i affärer där, bland annat Judiths Secondhand men jag blev besviken på den butiken, hittade ingenting. Det var inte det bra utbudet jag hade hoppats på, tyvärr. Men men, vi åt lunch på Weynes och gick lite på stan där jag hittade nya svarta jeans på Filippa K som jag slog till på! Vi gick sedan runt där fram till halv fem snåret då vi träffade pappa och Gunnel för att äta middag i Gamla Stan. Det blev pasta med oxfilé i god sås för min och Beas del följt av chokladtryffel och kaffe till efterrätt. Mumma!



Sen gick vi ju då såklart på Ben, han var ljuvlig! Riktigt bra! Tyvärr var man ju sjukt trött i fötterna och hade ingen vidare lust att stå upp så länge, men vi stod tålmodigt där och det var det verkligen värt! Men jag kan säga att vi somnade gott på hotellet sen på kvällen. Efter ett smärre letande efter mat, vi var riktigt hungriga när vi kom tillbaka till hotellet, 7-eleven stängde tydligen redan 24, så det fick bli en sådan där trekantsmacka med skinka ni vet och en Snickers innan vi somnade gott.


På lördagen avnjöt vi en hejdundrande trevlig hotellfrukost, jag åt bacon och äggröra, kaffe, äppeljuice och smörgås med philadelphia och kalkon. Det fanns såklart hur mycket annat som helst men det orkar jag inte rada upp här. Efter vi åkt ner till tågstationen för att låsa in vår resväska där bar det av ut på stan. Första stopp var Svenskt Tenn:s fina butik på strandvägen, såå sjukt fint där inne! Jag köpte en ny sminkväska i det klassiska Josef Frank tyget Manhattan. Fin! Sen gick vi vidare upp på Östermalm där vi tog en fika på ett jättemysigt litet konditori och jag förälskade mig direkt i vaniljhjärtat, alltså bakverket. Har aldrig ätit ett sådant och provade det där, guuuudomligt gott i min smak utan en massa choklad som ju blir alldeles för mäktigt.

Vi fortsatte sedan stangåendet resten av dag vilket resulterade i ytterligare ett köp från min sida: mjuk och jätteskön halsduk i kashmir/ull från Gant, dyr men fin i röd färg. Vi gjorde vid tvåtiden ett stopp i shoppandet för lunch på Åhlensrestaurangen, god smörgås med kycklinggrejs på. Älskling shoppade också, en jättefin jacka från Carhart som hon länge velat ha, skoj!

Vid fem gick tåget hem igen till Linköping. När vi hade tagit bussen från resecentrum till Ryd avslutades vår resa med lördagsmiddag på Mcdonalds innan vi gick hem i regnet för att se på Så mycket bättre, innan vi till slut däckade i soffan båda två helt slut efter denna roliga helg.

1 kommentar:

bea sa...

bloggade du inte i går om att jag fyllde år!!!!!!????