tisdag 1 november 2011

11:11

Min elvafika paus är över. Jag ska nu fortsätta plugga. Tänkte ge er alla ett tips på ett sätt att göra pluggdagen mindre tråkig. Det jag brukar göra är att förflytta mig runt på olika ställen att sitta i lägenheten. På förmiddagen brukar jag sitta i soffan i vardagsrummet, antagligen för att jag blir kvar där efter att jag sett Nyhetsmorgon och läst tidningen där till frukosten. Runt lunch, eller efter lunch brukar jag förflytta mig till köksbordet, sitter där tills efter jag ätit lunch eller till runt tre tiden när jag ska dricka trekaffe. Vid trekaffet eller efter kaffet brukar jag känna mig trött på köket och de lite hårda stolarna där och förflytta mig med laptop och laptopkudde eller böcker till sängen där jag brukar sitta tills middagstid, om jag nu har så mycket plugg. Och NU har jag hittat en ny pluggplats: vår nya fåtölj i vardagsrummet, slänger upp fötterna på en pall eller liknande och sitter där. Helskönt!
Nu är det ju inte säkert att ni alla som läser det här har ett bra köksbord som är skönt att sitta vid eller liknande, alla hem är ju inredda på olika sätt men fundera och var kreativa, jag lovar att det inte blir lika trååkigt och att man inte känner sig lika mycket som en soffpotatis som bara sitter inne. Det blir lite som miljöombyte så att säga. Och tipset som gör detta tips ännu mer kanon är en promenad mitt i allt detta, frisk luft och se lite folk är det bästa tipset för att inte känna soffpotatisvibbarna när plugget är som mest!
Lycka till mina vänner!

Inga kommentarer: