fredag 4 november 2011

18:34

Sitter och väntar på att vi ska börja med fredagsmiddagen: en sås man gör på grädde, vitlök och några klickar ajvar, sen tar man i grillad kyckling och låter koka ihop med lite timjan, klart! Serveras med tagliatelle, hoppad det är gott. Det är från vår nya kokbok! Arla köket vardag heter den, fredag är ju faktiskt en vardag, men det fanns faktiskt lyxiga recept i boken också, så lite ljuger titeln;) haha.

Hittat en jättefin väska till, vintage från got2get.se men nu får jag inte handla något mer innan vi åker till Stockholm, vill ju spara mina pengar dit! Nu ska jag snart platta håret, nyduschad som jag är, kan ju inte duscha halv fem imorgon bitti, hellre sover jag till halv sex och har duschen avklarad dagen innan, usch jag vet inte hur jag ska klara alla dessa tidiga morgnar när jag börjar jobba snart, eller jo det gör jag, tidiga morgnar är ok för mig, hellre det än kvällspass, hatar att sitta halva dan och bara vänta på att gå till jobbet, hellre har jag det gjort på dagen så jag får gå hem vid fyra, skönare. Imorgon eftermiddag kommer jag till exmpel hem till rester av grillad kyckling, fetaost, mozarella och ett pizzakit, japp det stämmer: vi ska äta hemgjord pizza imorgon. Var ju tvungna att köpa en hel grillad kyckling idag till maten, o den äter vi ju inte precis upp, så det får bli kycklingpizza imorgon kväll. Det jag menar är alltså: lättare med praktik om man vet att man får komma hem till den goda middagen!

Inga kommentarer: