söndag 6 november 2011

17:52

Nästa helg ska jag och älskling till Norrköping där vi ska möta upp hennes föräldrar och Therese och Stoffe och gå på auktionsverket där, massa fina saker med bra kvalité till hyfsade priser har de. Nyss satt jag och älsling och kollade runt där, egentligen efter fina orientalmattor, ni vet sådana där fina, men hittade inga som passade oss i smaken direkt. Men, vi hittade två jättefina tavlor som vi ska lägga bud på, typ 100 kr styck kostade de just nu då ingen bjudit på dem, hur billigt som helst ju! Och fina var de, båda hade motiv av eller från en stad, jättefina. Konstnären spelar ingen stor roll för oss, bara de är fina så:)

En annan sak som nyss hände var att jag cyklade till hemköp för två ärenden: godis och tomatpure, och nej jag ska inte äta det ihop. Jag ska senare ikväll äta godis, väldigt länge sedan, äter det typ aldrig nu för tiden och speciellt gott är det inte heller, men ibland så, får jag för mig. Gillar liksom mer Marabou eller sådan där mörk choklad med havssalt nu för tiden, man har väl blivit vuxen antar jag. Iallafall, efter idag ska jag och älskling påbörja en månad utan massa fika och godis, det är rätt skönt faktiskt, för man kommer så snabbt in i det och sen är det inte alls tråkigt att vara utan de söta..Men nu blir det inte sött, nu blir det middag: stroganoff med ris, ska gå och hjälpa älskling i köket nu, pussss!!!

Inga kommentarer: