lördag 3 oktober 2009

14:57

Äntligen tänker ni, ja äntligen har jag tagit mig i kragen och ska skriva lite för er här. Jag har haft mycket för mig den här veckan så tiden har tyvärr inte riktigt räckt till för bloggande, jag ska nu berätta varför för er.
I måndags förmiddag (efter att ha struntat i skolan) tog jag tåget till Norrköping, därifrån åkte jag buss enda ner till kallekrona där jag mötte mamma i min lägenhet. Hela tisdagen bestod sedan i att packa och städa ur min lägenhet och på onsdag förmiddag åkte vi tillbaka hit till Linkan med alla mina saker, hela mitt liv av saker liksom. No more Karlskrona. Hell yeah!
Resten av veckan har jag helt enkelt haft mycket att göra i skolan, på kvällarna har jag varit så trött så någon tid till dator överhuvudtaget har inte funnits.
Igår kväll var jag också jättetrött, men jag och Bea lagade iallafall en jättegod middag: kycklinggryta med kikärter och cous cous till:) Efter middagen åkte vi til Ryd, hem till Thomas och Sanna. Sanna var dock inte hemma, bortrest på något, men där fanns iallafall Emma och Simon. Vi tittade på tv, Simon och Thomas spelade tv-spel och vi andra pratade om ditten och datten och hade det allmänt trevligt. Lite senare kom självaste födelsedagsbarnet: Daniel, också en trevlig typ. Jag var nog tyvärr ganska osocial med tanke på att jag var så sjukt trött. Vi cyklade hem igen vid elva, helt utmattade efter veckan.

Imorse vaknade vi ungefär klockan nio, då var jag fortfarande väldigt men vi masade oss upp, åt frukost och duschade. Sedan tog vi cyklarna till stan, jag och Bea. Jag handlade strumpor, en bh, och en Elle-tidning. Trevlisch. Sedan köpte vi även en bricka och en kökshandduk, väldigt fina. Jag ska ta en bild och visa er, promise. Vid det här laget efter lite shopping var det så regnigt, men vi cyklade hem. Nu ska vi fika, muffins, glass och kaffe blire. Ikväll blire spelning på Skylten här i stan, titta på ett band som heter Endogamia, spännande.
nu väntar bea med kaffe på mig, puss.

Inga kommentarer: