onsdag 28 oktober 2009

17:27

bea säger att jag måste skriva här idag, så nu gör jag det:) jag har inte så mycket tid för jag måste tentaplugga, men lite kan jag ju bjuda er på.
I torsdags efter att jag hade varit på Vrinnevisjukhuset i Norrköping och tagit min vaccination mot hepatit så åkte jag och bea ner på stan och åt på max, sen åkte vi med bussen till Helsingborg vid ett.
Klockan halv sju var vi framme i Helsingborg, Therése, Beas syster mötte oss vid hållplatsen och vi gick hem till henne och Stoffe (therése pojkvän). De hade en jättefin lägenhet som verkligen var hur mysig som helst. Vi lagade köttfärssås och spagetti den kvällen, pratade och hade det mysigt tills alla var trötta och ville sova. På fredagen skulle Therése till skolan och skriva tenta, Stoffe skulle på ett "hemligt uppdrag" som vi fortfarande inte vet vad det var så jag och Bea fick roa oss själva på förmiddagen, vi gick på stan och tittade. Klockan tolv ungefär mötte vi Stoffe och gick till restaurang Haket och åt lunch, jättegott var det verkligen. Jag åt pasta med fläskfilé och kantarellsås som var hur god som helst och man blev verkligen mätt vill jag lova.
Efter en hel dag på stan gick vi hem till deras lägenhet igen, fredagskvällen bestod sedan av tacos och Idol. Mysigt pysigt.
På lördagen blev det stan igen, jag Therese och Bea gjorde city och jag inhandlade bland annat ett par fina skor, ska ta en bild och lägga in åt er sen:) Bea har även tagit många fina bilder som kommer sen, tänkte ju sno några och lägga ut. Efter stan fick bea klippa sig hos Therése kompis Linda som är frisör, det blev jättefint:) Lördagskvällen sedan bestod av kycklinggryta och ris till mat och sedan hyrde vi en film som var helt okej och mysig.
Söndagen var ganska lugn i sig, vi gick och fikade med Linda, och tog en lång promenad i den fina hamnen, lite blåsigt och grått men mysigt ändå. På kvällen tog vi det mest lugnt och så för vi skulle åka hem tidigt på måndagmorgon, jag och Bea.
Det var en jättemysig helg och man vill ju absolut åka till Helsingborg igen, verkligen en jättemysig stad, kul att se något annat:) Men nu hinner jag inte skriva mer just nu, nu vet ni allfall vart jag hållit hus de närmaste dagarna. Ikväll blir det tentaplugg, precis som imorgon.
Pusss.

1 kommentar:

bea sa...

myspys in the skåne!