söndag 18 oktober 2009

15:52

helgen har varit mysig, som vanligt:) igår var vi ju som sagt på stan och fikade och hade det allmänt mysigt. På kvällen åt vi kycklinggryta och pasta, kycklinggrytan innehöll sådan där gourmét creme fraiche med tomat och saffran, så skulle man blanda i lite vitt vin, vi tog dock matlagningsvin och det funkar lika bra. Sedan hade jag även i sambal oelek och lite salt och peppar. Till det blev det spagetti. Det var verkligen asgott, så det tycker jag att ni ska prova. Till 2 kycklingfiléer (då för två pers) behöver ni:

2 paket creme fraiche "tomat och saffran"
1-1,5 dl vitt vin eller vatten (matlagningsvin går också bra)
lite salladslök (ca ett paket)
lite sambal oelek om ni vill
salt och peppar

Man steker kycklingen i små bitar, hackar löken smått och steker den också med kycklingen. Efter det är det bara att blanda i creme fraichen, vinet och kryddorna till en god gryta som ni kokar lite. Sen kan man ju välja pasta eller potatisklyftor till, eller kanske ris:) det får ni bestämma själva! Men jag kan verkligen rekommendera för det var supergott! Fråga Bea ska ni få se;)

Nu ska jag läsa ut min bok som jag håller på med. Ikväll blir det laxgryta med curry och kokosmjölk och ris. Jag ska även se Bonde söker fru för det missade jag i veckan. Imorgon är det måndag, vill vara ledig en dag till..veckorna går så fort. Men på torsdag drar vi till Helsingborg, ska bli jättemysigt:)
Puss.