fredag 15 juni 2012

15:50

Bilden visar inte direkt hur det såg ut när jag ätit gratinerad chevre förut, men jag ville ha en bild till denna delikatess:) Första gången jag åt gratinerad chevre på baguette med en klick honung på var för några veckor sedan när jag och Bea var hos Beas föräldrar på landet. Beas mamma hade gjort baguettebitar med skivor chevreost samt en klick honung på i ugnen, så åt vi det som drinktilltugg, mums så gott det var! Sen förra veckan när jag och älskling var ute och åt trerätters på Kniv o Gaffel här i stan så tog jag en förrätt som blandannat innehöll gratinerad chevre på en bit rostat bröd med balsamvinäger ringlat över, det var också sååå gott! Så nu så kan ni som vet med er kommer till mig och frugan på middag ibland räkna med att denna rätt med säkerhet kommer att serveras, det är min nya favorit, definitivt!!

Inga kommentarer: