lördag 27 april 2013

Bakis?

Ja så kan det nästan kännas när man har jobbat natt, när man vaknar...
Det beror antagligen på att man dricker dåligt om nätterna, knappt äter något och liksom blir helt trött. Men främst det där med vatten, ska försöka dricka mycket inatt. Annars får jag väl sätta en nål på mig själv och ha dropp medan jag sover hemma på dagen, haha. Skulle ju kännas väldigt smart!
Till råga på allt gjorde Alfons mig ännu mer trött imorse när jag kom hem, kom hem halv åtta och gick direkt och la mig, men vid halv nio/nio var Alfons pigg igen, inte kul, skulle krypa under täcket och ligga där och gosa, öppnade garderober, ylade, och allt annat han gör när han vill ha uppmärksamhet. Så  imorgon bitti får jag helt enkelt ägna honom en kvart med god och bus innan jag ska sova, det kan det ju vara värt för att få sova direkt sen. Idag somnade jag inte förrän halv tio, inte så kul. Iallafall när man varit vaken hela natten.
Jag ska jobba två nätter till, ikväll och imorgon. Sen är jag som sagt massor med ledig, såå härligt!

Valborg blir lite mysigt, är sugen på att liksom inviga våren ordentligt då med bubbel eller rosévin, gött! Men det blir nog bubbel, om älskling vill, hon gillart!

Igår eftermiddag lagade jag middag till både igår och idag så idag är det bara att värma på inför jobbet ikväll, skönt! Sådär på natten vill man ju inte äta en massa, inatt åt jag grekisk yoghurt blandat med blåbär, gott! Känns lite mer nyttigt ändå. Jag har ju nu, (förutom valborg då vi ska äta glass) börjat min nyttiga period inför vår greklandsresa, känns väldigt bra, då vill man ju vara sugen på all god mat som finns där: tzatsiki, souvlaki mm, guuud så himla gott det kommer att bli!

Men mitt största problem just nu, imorgon bitti är Hannah och Amanda med i Nyhetsmorgon, bakar massa goda kakor och sånt, och det vill ju jag så gärna se, men det kan nog bli svårt med tanke på att jag ska sova då, dåligt också att Nyhetsmorgon inte går att se i repris, hela programmet, bara klipp, dåligt tv4! Haha ni måste tro att jag är helt besatt av Hannah och Amanda nu men de är liksom så härligt ärliga och mysiga. De bakar, lagar middagar och har  en underbar podcast, lite glamour i vardagen, det är liksom oslagbart! Och så har jag ju såklart beställt deras kokbok som ska komma i veckan som kommer: Magisk sommar. Kan ju inte bli bättre!

Inga kommentarer: