torsdag 25 april 2013

Shopping shopping shopping






Idag har jag gjort det jag gillar väldigt mycket och det som är väldigt härligt att göra när jag vill ha lite egentid och bli lite lycklig:) Jag har med andra ord varit på stan och shoppat, shoppat, shoppat:) Det blev tyvärr lite mer och lite annat än vad jag hade tänkt mig, men ändå. Jag hade en härlig stund! Först gick jag till en antik/inredningsbutik som heter Epok och tittade på en liten pengabörs/portmonä i skinn från märket Syster P, som jag hade tittat på sedan innan. Tjejen på butiken förtydligade att det är äkta, jag vet inte om hon ska skinn eller läder, men tror hon sa skinn, det känns iallafall att den är äkta, den är så mjuk och skön och kvalitén känns! Det är den lilla orange på fjärde bilden uppifrån, så fin och inte alls så stor som den ser ut på bilden, utan typ så stor som en knytnäve:)
Efter detta struttade jag vidare till Åhlens där jag köpte en body lotion och den gröna  kuvertväskan som ni ser i tredje bilden uppifrån, fin va? (fast i verkliga live är den mer åt det gräsgröna hållet, inte sådär mintgrön som den ser ut på bilden.  Dyr var den, märet Ceannis. För dyr, men jag kunde verkligen inte sluta tänka på hur både den och den orange skulle passa till vår Greklandsresa. Portmonän till stranden då man bara vill ha med lite lucnhpengar och kuvertväskan till kvällarnas middagar.
Jag stegade sedan ännu en gång vidare, och denna gång till HM (kors i taket) handlar typ inte på HM längre då jag tycker det är en himla röra, trångt och dant i deras butiker, dålig kvalité och dåliga förhållanden för alla i Kina, Tanzania osv som gör deras kläder. Men idag gick jag in där, gud förbjude. Köpte en blus utan ärm med spetsmönster, och en randig klänning. Klänningen tror jag mer på som höstplagg till svarta strumpbyxor (som på bilden) men ännu ett litet tag till behöver man ju strumpisar så då kan jag ha den, och sen i höst. Blusen kan jag ju dock använda redan snart, till en svart snäv kjol kanske, i Grekland så klart, tillsammans med den gröna väskan på en middag. Eller till ett par nätta svarta shorts, måste verkligen hitta snygga shorts till semestern, inte sådär korta fula utan några lite längre som går typ till strax ovanför knät, mycket finare på mig.
Och sist men absolut inte minst, så  gick jag vidare till Lindex. Jag köpte där ett par tunna härliga prickiga byxor med fickor i sidan och fina snoddar med guldploppar som hänger där fram. Tänker mig dem till ett vitt linne, mina blå loafers/ballerinas också det på en kvällsmiddag i Grekland, svalt och skönt fast det är byxor. Och så kanske något armband eller halsband också, som för att klä upp det lite. Finns ju jättemånga sådana fina tunna mönstrade byxor nu för tiden, gillar dem verkligen starkt.

Så nu vet ni hur jag har haft det idag, och till min stora överraskning kom ju visst lönen idag, så det blev inte så fattigt på mitt konto, trots shoppingen, skönt.

Inga kommentarer: