tisdag 23 april 2013

Movietajm



Till min ensamvecka här utan älskling gick jag i söndags en promenad till stan och hyrde 3 filmer: Bröllop i Italien (bild 1), Balladen om Marie Kroyer (bild 2), och En gång i Phuket (bild 3). Jag såg först En gång i Phuket, för att jag ville se något roligt och lättsamt. Och det var den verkligen, så mysig och lagom rolig, lagom ansträngande, 3 av 5 ostbågar. Senare samma dag, började jag se Bröllop i Italien, som jag såg klart igår. Den var också riktigt bra, mysig och lite sorglig på samma gång, härlig miljö i härliga italien, citroner och sånt. Den får helt klart 4 av 5 citroner.
Sen har vi ju då Balladen om Marie Kroyer, den har jag inte sett än, vilket samtidigt, precis i skrivande stund, fick mig att inse att jag måste typ se den imorgon kväll, så att jag kan lämna tillbaka den på torsdag när jag går på stan, för sen jobbar jag natt fre, lör, sön och kommer inte vara på stan. Iallafall, är säker på att den filmen också är bra, det kan liksom inte bli fel om redan 2/3 hyrda filmer var riktigt bra!  Även ett riktigt bra tips, om ni har en ensamvecka, som jag har den här veckan, när älskling är bortrest. Så hyr en packe med filmer, och njut, jag lovar ni kommer inte ångra er! Tänk att få hyra precis vad ni vill, utan att någon annan ska komma och tycka och gilla filmen. Egentid utan dess like!

Inga kommentarer: