måndag 29 april 2013

Mysmiddag

Ikväll hade jag och älskling mysmiddag när hon kom hem med Croque- Monsieur och sallad, tända ljus och mys. Skönt att slippa äta ensam nu, en vecka var nog.

Imorgon ska jag till stan och köpa bubbel till kvällen, antingen rosé eller bara vanligt bubbel, till Valborgsmiddagen, mysigt! Vi ska äta tvårätters bestående av bruschetta till förrätt och kyckling i senaps- och ostsås med basilika tillsammans med potatis som varmrätt. Sen blir det bara kaffe efteråt, ingen dessert faktiskt, nyttigt som sjutton, eller kanske inte men iallafall mer nyttigt utan desserten.
Men innan kvällen ska jag som sagt åka ner på stan, handla bubbel och lite annat nödvändigt.

Något annat som har hänt idag, förutom att jag mest sov till klockan två, efter sista nattpasset sön- mån, är att boken Magisk Sommar, av Hannah Widell och Amanda Schulman som jag förhandsbokat och allt inte kommer i tid. Fick idag ett mail att leveransen är försenad. Vad är det då för mening med att förhandsboka något om det ändå inte kommer i tid? Själva poängen med att boka något är ju att man vill ha hem boken den dagen den släpps, annars kan jag ju lika gärna gå till butik och köpa den eller beställa på en annan sida som håller vad de lovar. Har precis skickat ett klagomail till Bokus, dåååligt alltså. Är besviken på dem just nu!

Nu ska jag gå och lägga mig, börja läsa en ny bok och sen sova gott en hel natt, som jag har längtat!

Inga kommentarer: