onsdag 1 maj 2013

Pasta Alfredo

Imorgon ska jag jobba, enda dagen på hela veckan, känns väldigt skönt:) 
Sen är jag ledig igen fre-sön och jobbar natt måndag. Imorgon efter jobbet kommer Emma och Simon hit på middag. Då ska vi bjuda på Pasta Alfredo, som jag såg Hannah och Amanda göra i "På middag hos Hannah och Amanda". Amanda berättade då att hon brukade laga det jämt när hon var singel och ung. Lite väl avancerat för en själv som ensamboende och när man precis hade flyttat hemifrån. När jag precis hade flyttat hemifrån eller i början när jag och Bea hade flyttat ihop kunde vi äta liksom bara ris och soja ibland, eller pasta med ketchup, salt och peppar, eller bara potatis åt vi någon gång, Grötmiddag, och annat icke gott men billigt. Så liksom Pasta Alfredo med pinjenötter, smör, parmesan, örter och grädde känns ju väldigt lyxigt jämfört med min ungdomsmat. Haha. 

Nu för tiden skulle jag aldrig kunna äta bara potatis eller ketchup med pasta och kryddor bara, usch. Inte gott, och framförallt väldigt onyttigt. 
Ikväll ska vi iallafall vara onyttiga. Vi åt inget onyttigt igår men ikväll ska vi äta Ben & Jerrys som vi köpte idag, såå gott:) Och igår drack vi rosévin för första gången detta år, så somrigt och härligt:) Mitt favoritvin vad gäller vitt vin heter Les Fumées Blanches och igår hittade älskling det i rosé på Systembolaget, och det var riktigt gott. Med en lätt smak av jordgubb, mums! Så om ni inte redan druckit rosé i år så är det verkligen dags, lite vår- och sommarkänslor på det liksom:) 

Inga kommentarer: