söndag 19 maj 2013

Lysning och vackra kläder




Idag har det alltså varit lysning för prinsessan Madeleine och Chris. Vackra klänningar som vanligt, men vackrast är ändå alltid drottning Silvia. Blev lite besviken på Madeleines klänning faktiskt, lite för mycket mintgrön och inte lika elegant som jag hoppats på, tyvärr. Silvia är däremot väldigt elegant, lite mer beigegrön dräkt i skimrande typ,  med en jättefin volang på kavajen, passar hennes nätta figur så himla bra verkligen. Den hattliknande kreationen hon har på huvudet är också väldigt elegant, återigen lite Jackie O över den stilen, precis som vid kungaparets statsbesök i USA. Ja, jag vet att jag är ty 24 år och skulle gilla Maddes stil mer, men det är ju inte så att jag skulle vilja ha Silvias kläder, jag tycker bara att dräkter och fina kläder är så roligt att titta på och det är just vad detta är, fint att titta på vackra kläder som sitter otroligt bra på vackra människor. Alla kungliga och kända personer är så himla eleganta ofta, det är härligt och gör att man mår bra tycker jag, lite drömmar och glamour behöver vi i vardagen.



(Bilderna är lånade från Expressen och Aftonbladet.)

Inga kommentarer: