söndag 5 maj 2013

Brucan tucan!

Igår kom jag och älskling till Stockholm vid 11-tiden, fikade på ett lite ofräscht fik med ofräsch toalett och så, mådde lite illa. Men sen gick vi på stan. Jag köpte byxor, blå chinos, från Whyred på NK, och svarta shorts på HM. Vi åt en grillkorv till lunch, som vi mumsade på med alla andra hundra tusen folk i Kungsträdgården, soligt och fint. Klockan två åkte vi till Therese i sjöstan. Vi bytte om, fräschade till oss och åkte sedan tillbaka till stan och vidare till Solna. Vi promenerade i strid ström till Friends Arena, där det var dags för Bruce Springsteen, wiiihooo! Men innan dess hann vi med att äta hamburgare och dricka cola, se Peter LeMarc promenera runt inne i arenan, köpa Ahlgrens bilar och sätta oss på plats i arenan, stor den var! Brucan var kanon, så himla bra, tyckte liksom även jag som inte ens lyssnat mycket på honom sedan innan. Men vad kan man förvänta sig av en sådan stor artist, annat än stordåd. Riktigt jävla bra med andra ord, vilken stämning, vilken kväll! Jag och älskling lyckades sedan komma med ett tåg in till centralen, bytte och åkte tillbaka ut till Sjöstan igen, hemma där halv ett och somnade typ på fläcken, efter avtvättande och tandborstande.
Vi vaknade igen imorse klockan halv nio av min klocka. Vi åt frukost uppe hos Therese och Stoffe i deras lägenhet, jättegod frukost med pålägg, grönsaker, musli, nyköpt nybakat bröd, kaffe och juice, mums! Efter denna mättande måltid duschade vi och åkte återigen in till stan till 12:00 typ. Det fanns dock ingen ledig safety box för oss att låsa in vår resväska i och fick därav gå runt på stan med all packning. Vi orkade då liksom inte gå så mycket på stan utan åt ganska så snart lunch, vilade lite och gick sedan lite till innan vi gick ner till T-centralen och köpte varsin kaffe på Kahls te- och kaffeshop. Vi väntade sedan på varsitt tåg, mitt hem hit till Linkan, och Beas till Nyköping. Bea ska ju åka till sin pappa där och vänta tills på tisdag då hon ska tillbaka till huvudstaden för lite konsert, kommer sedan åter hem till mig på onsdag. Då har jag jobbat klart mina två nattpass på jobbet, som börjar imorgon kväll, och vi kan umgås igen. Så nu ska jag snart sova, gå upp skapligt tidigt så att jag sedan kan vila igen/alternativt sova innan jobbet imorgon kväll. Skönt ändå med endast två nätter jobb och inte tre

Ja ni, det var min helg, mysig och väldigt innehållsrik, puss på er!

Inga kommentarer: