torsdag 2 maj 2013

Pasta Alfredo nr 2

Ikväll var Emma och Simon här på middag. Vi lagade pasta Alfredo, gott, enligt mig. Passade mig jättebra, älskling gillade det inte lika mycket men då har ju iallafall jag en rätt att laga någon gång när jag är ensam hemma. Bra där! Jag tyckte rätten kändes enkel men lyxig, och guuud så fort den gick att laga när vi var fyra stycken som hjälptes åt med allt, gött som sjutton! Till dessert hade Emma och Simon köpt med sig glass med Strawberry Cheesecake smak, mums! och så jordgubbar till detta, plus att ju vi hade glass från igår kväll kvar i frysen som vi också smaskade på.

Annars har jag ju haft en ganska så dålig dag idag. Vaknade upp klockan fem imorse (redo att gå till jobbet) ända tills jag insåg att jag hade världens värsta mensvärk, som fortsatte i lätt illamående och allmänt dåligt tillstånd med lätta kvalmiga svettningsattacker. Jag ringde jobbet, sjukanmälde mig och gick till sängs och sov vidare, som för att slippa känna smärtan. Där på sängen, fick jag återigen lägga mig till och från hela dagen, för att vila mig. Efter att jag hade dammsugit mitt på dagen blev jag igen illamående, svettades och fick ont i magen, fick lägga mig och vila. Sen gick detta äntligen trots allt över och klockan halv sex när Emma och Simon kom för att äta middag mådde jag mycket mer prima:) Men en pina, är det, den enda gången i månaden som man extra mycket verkligen känner att man är kvinna, den dagen, då vill man bara ligga kvar i sängen och må dåligt. Men förutom magont och illamående så var ändå humöret på topp, det var det dock inte igår, och det tänker jag alltid den dagen mensen kommer, att ahaaa, det var därför jag var en sådan surpuppa igår, roliga veckan var på gång. PMS visade vägen, men icke sa nicke att jag kommer ihåg det till nästa gång, då står jag där, likförbannat, och undrar varför det känns som om livet är så himla tråkigt och händelselöst....hahah. Men som man brukar säga, även solen har sina fläckar (solen skulle då vara jag, hahah) och det måste ju vara tråkigt och jävligt ibland för att det sedan ska kännas kul igen, så det så.

Inga kommentarer: