fredag 3 maj 2013

HM




Detta kommer bli ett helt inlägg om HM. Bilden på klänningen här längst ner är en klänning jag köpte därifrån idag. Beige med broderier på, jättefin! Och den är inte sådär lös som den ser ut i midjan utan sitter ganska så figurnära, jättefin på verkligen, om man får säga så om sig själv:) Men det är ju mer att klänningen är så fin! 
Iallafall så köpte jag den väldigt spontant när jag och älskling idag var på stan. Vi skulle bara sätta in pengar på banken och hämta kaffe på Duxe MFG C/o, en butik som ska öppna i stan, som hade en tävling på facebook där älskling vann tre förpackningar kaffe, lyxigt kaffe från Stockholm Roast. Så himla snällt av dem att lotta ut det! Jättefint kaffe som var såå gott när vi kom hem. Ska lägga upp nytt inlägg sen med bild på kaffet så får ni se! Hoppas deras butik går bra, kommer typ vara lite allt möjligt där, workshops, butik, fik osv, mysigt! 
Iallafall, det blev en beige fin klänning från HM, och detta fick mig att tänka på en annan grej som har med HM att göra. Mary, kronprinsessa av Danmark och Mette-Marit, kronprinsessa av Norge, hade köpt likadana klänningar från HM (som ni ser på bilderna ovan). Skillnaden är bara att Mary har stylat den så himla mycket finare. För det första så tycker jag att den SKA kläs upp med klackar och snygg välgjord frisyr, med tunna strumbyxor i naturfär (som Mary har) eller till sommaren inga strumpor alls. Inte liksom (tyvärr Mette-Marit) kläs ned med mörkt, mörkt, svarta strumpbyxor och svart kavaj där man liksom missar de fina ärmarna och skärningen i halsen.  Inte okej på en så fin klänning. Så denna klänningsmatch vinner Mary, lätt. Kul också att de valt budgetkedjor som HM och allt. Kul! Tyvärr sålde dessa klänningar slut direkt och finns inte att köpa för mig, men iallafall, jag har ju min beige skönhet nu, också från HM och också med fint broderi på, yeeey!

Inga kommentarer: