torsdag 3 december 2009

17:19

Jag har varit dålig på att uppdatera här. Jag har varit på fältstudiedagar i Motala på en förskola tisdag och onsdag. Det var mysigt, vi fick träffa många roliga och söta barn. Uppgiften var att observera barnen, deras språkutveckling, motorik och upplevelser av barnen i stort, det var faktiskt spännande. Två barn var helt olika, de var tvillingar. Den ena pojken var väldigt livlig och oftast glad och sprallig, inte speciellt rädd och försiktig medan hans tvillingbror var hans raka motsats, lugn, ofta ledsen, tydde sig mycket till fröknarna på förskolan och verkade lite rädd för det mesta. Det intressanta i detta var att det alltså inte bara har med miljö att göra hur man blir när man växer upp, pojkarna gick ändå på samma dagis och hade ju samma hemmiljö. Mm, mycket intressant.
Idag har jag handlat mina första julklappar och fixat Beas födelsedagspresent, hon fyller ju på söndag. Då blir det fika med Lauren på stan på eftermiddagen och mysig middag och lite annat hemligt. Mys.
Nu ska jag tentaplugga lite till, hoppas på att jag får göra tentan imorgon, har ingen lust att vänta tills den 14.e mitt i min vfu, usch. För nästa vecka börjar min VFU på en vårdcentral här i Lambohov, ska bli riktigt spännande.
Puss.

Inga kommentarer: