söndag 13 december 2009

17:44

Ja ni, nu tar jag mig äntligen tid för detta, alltså att blogga:) jag lovar er även att jag ska lägga ut några bilder i veckan från händelser denna vecka och förra. Idag fick jag äntligen sovmorgon, kvart i elva vaknade vi, jag och Bea. Vi åt frukost och tittade på nyhetsmorgon och sedan vid halv tolv började Idol, alltså finalen från i fredags som vi inte såg för att vi var på Winnerbäck i Cloetta Center. Det var magnifikt och väldigt väldigt bra, ni som inte var där bör skämmas, ja banne mig! haha.
Idag efter Nyhetsmorgon där en penschis vann 3 miljoner, var det alltså Idol, vi visste ju att Erik skulle vinna men det var roligt att titta ändå. Han var bäst det tycker jag allt, även om Calle var duktig och har utvecklats mycket i tävlingen, samtidigt synd att inte Tove var i final, hon var bättre. Bäst var ju såklart Mariette men jag har hennes skiva, ser fram emot nästa och nöjer mig med det, för mig kommer hon ändå alltid vara bäst i Idol 2009. Den ni.

Efter Idol vid halv två tiden gick vi till Ikano-huset, jag gick in på Gina Tricot för att klaga på en kjol som jag köpt, det var en grön tråd mitt i det svarta tyget. Tjejen i kassan lyckades dock pilla bort tråden med en nål eller så, utan att kjolen blev förstörd, det var ju snällt men jag kände att jag hade velat ha en ny kjol egentligen, men men såhär i juletider får man väl helt enkelt acceptera och vara nöjd med det. Efter detta äventyr gick vi till Ica Maxi och handlade lite mat för veckan. Ikväll ska vi äta tacopaj, mums! Nu har vi nyss julfikat med julkaffe, pepparkaka (Nyåkers bäst i test) och varsin lusse-bulle. Gott.
Imorgon är jag ledig från min praktik i Lambohov för att istället åka till Norpan och göra tenta i medicinsk teknik, det går säkert bra. Sen blir det till att handla de sista julklapparna innan jag kommer hem. Mysigt att julen snart är här, idag har den första riktiga snön kommit också, det är så ljuvligt!

Inga kommentarer: