lördag 26 december 2009

19:50

Idag är det Annandag Jul, sista dagen på julhetsen! Haha. Planen för dagen var från början middag och fika hemma hos mamma tillsammans med morfar och mormor och min moster och morbror, jag och Bea skulle dit alltså. Efter detta skulle vi ha åkt ut till farmor och farfar med pappa och Gunnel för att fira jul med dem och äta middag. Dagen blev inte alls så, det började med att mamma ringde och sa att morbror och moster inte ville åka upp till oss i detta väder, så det skulle istället bara bli en liten fika hos mormor vid tvåtiden, vid det här laget, klockan tio typ var jag och Bea redan färdigduschade och färdiggjorda för att åka till Oxelösund, istället blev det en runda på stan. Jag skämtade på vägen dit om att eftermiddagen hos farmor säkert också skulle vara inställd. Och mitt skämt blev sanning, när vi kommit in på Hellmanska gården och gick runt där och tittade ringde mycket riktigt pappa och sa att det var inställt hos farmor och farfar för att de var sjuka. Istället skulle nu bara pappa och Gunnel komma ner för att äta middag på restaurang med oss, mysigt. Vi bokade bord och efter fikan med julklappar hos mormor och morfar gick vi dit vid fem. Nu har vi nyss kommit hem, det var en god middag och vi blev väldigt mätta. Nu blir det TP och deckarserie på tv som gäller resten av kvällen.

En väldigt omtumlande men en dag som slutade väldigt bra.
Natti natti, när ni går och lägger er.
Puss..

Inga kommentarer: