lördag 5 december 2009

18:55

Vi har inte ens börjat med maten än, det blir sen middag idag.
Jag har nyss bakat morotskaka, Bea fyller nämligen år imorgon, då ska vi fira och då bland annat äta sådan god kaka efter middagen på kvällen. Vid tre-tiden ska vi fika med Lauren på Fräcka Fröken som precis har flyttat hit till Linkan, mysigt. Allt annat imorgon är fortfarande hemligt. Sånt är mysigt.

Idag har jag varit på stan en stund och kollat lite julklappar, nu har jag nog iallafall ganska klart för mig vad jag ska köpa, till alla. Imorgon blir det också en sväng på stan. Bea var hemma och pluggade när jag gick på stan, duktigt. När jag kom hem åkte vi till Maxi och vecko-handlade, imorgon hinner vi helt enkelt inte det så det fick bli idag. Sen när vi kom hem blev det kaffe och saffrans-bulle, mums! Nu ska vi snart börja med middagen, ikväll blir det tortillas med köttfärsfyllning: ost, köttfärs och tacokrydda. Man lägger blandningen mellan två bröd, skär i små tårtbitar och grillar i våffeljärnet, till detta har man en avocado-kräm bestående av: avocado, gräddfil, lite limesaft och salt ( vi tänkte även ha i vitlök) och så dippar man bröden med köttfärsfyllningen i denna goda kräm. Och så lite sallad på det, mums! Hoppas iallafall att det blir gott, vi har ju inte lagat denna rätt förut, men det kan nog inte bli annat än finemang. Nu måste jag rusa till köket ( som jag redan sitter i pågrund av vår lilla, lilla lägenhet).

Förövrigt så ringde Malin mig förut, det var roligt. Längesen sist, typ en månad. Det är synd att man inte hörs alltför ofta nuförtiden. Malin jag saknar dig.

3 kommentarer:

emma sa...

hur smakade det? :)

Victoria sa...

det var verkligen jättegott:) det ska du prova!

bea sa...

det var GALET gott!