torsdag 24 december 2009

23:32

Julafton i all ära, en mysig dag har det varit med fina klappar: en bok: Bara vanligt Vatten av Kajsa Ingemarsson, en äggklocka att sätta på kylskåpet, muffinsformar, ett fotoalbum, presentkort på Cervera och en jättemysig morgonrock i mörklila färg som jag nu har svept in och sitter i. Mysigt. Jag är så mätt men nu är jag hungrig ändå samtidigt på något konstigt sätt, det är väl så. Man är trött på allt godis och all god mat men ändå vill man ha mer. Imorgon blir det annan god middag istället, någon typ av kyckling med potatis och gräddsås tror jag att det var, gottit!

Nu är snart julafton slut och juldagen gör sin entré. All denna hysteri för denna lilla dag, ja ibland undrar man faktiskt. Det har varit en mysig julafton, men allt har ändå inte känts helt hundra. Jag har liksom haft en klump i magen lite hela dagen, något litet som är stort står inte rätt till. Min fin<3 har inte firat med mig. Jag har liksom alltid känt mig lite utanför de sista gångerna man varit på släktträffar och liknande, och nu kändes det igen, det värsta var att det kändes mycket värre nu, den här gångnen när jag vet att det finns någon som jag vill vara med egentligen, hela tiden, och speciellt på en sådan dag som denna, det får med andra ord bli ändring på det tills nästa år. I år var det inte okej att fira utan henne, vi har liksom gjort allt tillsammans det senaste året, trodde inte det skulle kännas så tomt bara någon dag utan min fina Bea men det gör det. Tråkigt, jag har lite ont i magen, det har jag haft hela tiden, trots att det har varit en sådan fin dag. Imorgon ska jag göra någonting åt detta, jag ska åka in till stan, träffa Bea och vi ska äta middag hemma hos hennes föräldrar och så ska jag stanna där över natten. Bäst. <3 Sen får vi se om det blir kanske krogen på kvällen eller vad som händer, det kanske kan vara lite roligt faktiskt:) träffa lite gammalt folk som man inte har träffat på länge, skojsigt!
NU ska jag sova, drömma om min fin.

Pussinuss och En Riktigt God Jul till Er Alla:)

Inga kommentarer: