måndag 24 maj 2010

15:06

Idag är jag ledig ju, det är så skönt. Jag har varit duktig och städat, dammsugit och dammat i hela lägenheten. Nu känns det rent och skönt. Snart kommer min finis hem från sin praktik i Norpan. Då ska vi sitta ute i solen tillsammans. Sen ska vi kanske gå och handla något som vi ska grilla. Om jag får bestämma blir det pastasallad, grillat kött och kanske någon kall sås till. Det är mumsigt! Faktiskt ganska så gott med pastasallad, det är både nyttigt och sånt.
Nu ska jag sätta mig i solen igen, läsa min bok av Marie Jungstedt som jag köpte på en loppis för 5 kr i helgen. Den är bra men väldigt hemsk, hittills har ingen människa blivit skadad men någon dum idiot har skurit halsen av en häst och tagit med sig huvudet, kanske till och med samlat upp blodet efter hästen. Fy, vilken hemsk människa kan jag verkligen säga.

Nu ska jag iallafall fortsätta läsa, måste snart läsa ut för min fin kommer snart hem med en ny bok från bibblan till mig, måste ju hinna läsa mycket nu när jag ändå har tid. Passa på när skolan för en gångs skull inte tar upp all min tid.

Pussis

Inga kommentarer: