tisdag 4 maj 2010

21:10

Idag var min första dag på praktiken, det var kul men lite segt första dagen sedan förrra perioden. Man kände sig liksom lite ringrostig, haha.

Efter praktiken åkte jag bussen raka vägen hem, myste lite med min fin och vilade.
Vi lagade kasslergryta och åt den samtidigt som vi började se en film som heter Capriccosa, Noomi är med i den. Det var därför jag ville hyra den från lovefilm. Den var väl ioch för sig inte speciellt bra, det började med att familjens mamma dog i cancer, sen var pappan alkoholist så barnen hamnade hos fosterföräldrar. Allt liksom föll samman och sedan slutade det lyckligt. Men mest en sorglig film liksom. Jag var mest glad att se Noomi.

När vi sett halva filmen gick vi på promenad här i Ryd, det var mysigt. Väl hemma blev det en kopp kaffe och se klart filmen. Nu sitter jag här och skriver, min fin ligger i soffan bredvid mig och läser sin älskade språktidning. Hon gillar den, jag gillar henne.

Idag var min mamma snäll, skickade ett mail med texten "Money money money.....must be funney!...
Så hade hon fört över lite pengar till mig att köpa mig något roligt för. Hon är så söt ibland, min mamma.
Imorgon blir det praktik igen fast på kvällen, jag kommer antagligen vara lika trött som idag imorgon kväll, men jag lär mig mycket så det är helt klart värt det.

Inga kommentarer: