söndag 7 november 2010

15:15

Igår blev en lite ovanlig kväll, haha! Jag och älskling hade ätit middag, satt vid tv:n och drack kaffe och kollade på en film, så ringde plötsligt Emma. Hon och hennes två systrar hade låst sig ute ur Emma och Simons lägenhet och hyresvärden tänkte bara komma och hjälpa dem mot en stor summa pengar, istället fick Emma, Åsa och Moa sova hos oss. Det gick ju finfint! Vi såg en film som jag missade typ hälften på för att jag somnade

Jag var uppe med tuppen och duschade vid halv nio, ville ju ha en lång och skön söndag. Vi åt frukost och pratade och skrattade, det blev de brödrester som vi hade kvar, kaffe och yoghurt för de som ville. Det var gott.

Vid tolvtiden när de gick hem gick jag och älskling på promenad runt Ryd, vi stannade på Hemköp, köpte saker till guaccamole och två bananer, gick hem och stekte köttbullar och gjorde guaccamole till lunch. Nu har vi nyss fikat chokladsockerkaka från igår och varsin kaffe. Nu blir det fortsatt statistik-tenta-pluggande.

Ikväll blir det köttfärssås & spaghetti som älskling ska laga till oss, jag ska hinna med att stryka lite på min nya strykbräda och kanske se Beck-filmen på fyran. Btw så har vi satt upp två planscher i de nya ramarna vi köpte igår på Ikea ovanför soffan, blev skitfint!

1 kommentar:

emma sa...

tack återigen för sovplats och frukost :)