fredag 5 november 2010

21:46

Fredagskväll, en väldigt mysig sådan:) Jag och älskling har lagat en jättegod middag: grekkycklinggryta med fetaost och cremefraiche bland annat. Efter denna mättande måltid var det dags för Idol-tittande, det var kul att se Sassa igen, hon är mysig och bra, synd att hon inte fick chansen att visa upp sig mer i tävlingen!

Ikväll provade jag även mina nya fina blåa strumpbyxor tillsammans med lite kjolar och shiet, det var jättefint! Anledningen till att jag provade och trixade var för att om en vecka nästan exakt, nästa lördag närmare bestämt, så åker jag och älskling med hennes föräldrar till Berlin fyra dagar. För detta äventyr behöver jag ju självklart klä mig fint, så jag provade helt enkelt för detta och upptäckte nya fina kombinationer med mina kläder, kul:)

Nu sitter jag här med ett glas cola, väntar på att Idol ska fortsätta och pluggar lite smått till statistiktentan på måndag. Imorgon kommer mamma och Carl-Arne (hennes man) hit. De ska ta med fläskfilégryta som vi ska äta till lunch, mums! Klockan tio imorgon bitti kommer de hit, för detta ska jag och älskling gå upp klockan åtta och baka en chokladkaka (en sockerkaka fast brun) och bjuda på till fikat. Sen blir det en tripp till Ikea och Ica Maxi för att handla mat. Det blir alltså lite flänga och fara (som vanligt när alla vuxna kommer hit och hälsar på).

tillbaka till plugget.

2 kommentarer:

bea sa...

du bakar, jag spelar sims.

Victoria sa...

hahaha, okej!