fredag 26 november 2010

16:35

Jag är fortfarande lite sjukling,...men idag har jag iallafall varit ute med älskling. Eller alltså dagen började såhär:
Jag gick upp halv fem, klädde mig, sminkade mig och ät frukost. Åkte till praktiken i snöfallet, jag kom dit, fick rapport från nattsköterskan om hur natten varit för de olika patienterna. Sen kände jag bara att nej, jag är inte frisk, förklarade för min handledare och hon och en till tyckte jag såg sjuk ut, glansig om ögonen och så. Så jag fick gå hem igen. Ta bussen till centrum, gå till Stora Torget, åka bussen därifrån hem till Ryd igen. Jag kom hem och la in min tänka lunch i kylen igen (soppa och ett äpple). Jag gick och la mig hos älskling i den varma sköna sängen igen, det var skönt. Somnade alltså igen runt klockan åtta, efter ett morgonäventyr med buss och så vidare. Vi vaknade igen vid kvart i tio, gick upp och jag åt min frukost nr 2. Efter frukost och att älskling hade duschat åkte vi bussen till Tornby och jag gick på Ikano-huset medan älskling kollade på dator på lite olika affärer. Jag köpte en skjorta, och håll i hatten: EN UNDERKJOL på Åhlens. Jag har nämligen två jättefina kjolar som jag vill kunna använda men de är för genomskinliga för att ha bara som de är, så jag är helt enkelt tvungen att ha underkjol under dem för att över huvud taget kunna använda dem. Jga har alltså köpt min allra första underkjol någonsin, lite tant liksom men vad gör man inte liksom. Efter dessa köp gick jag vidare till Mq, köpte en svart vanlig t-shirt bara, så bra att ha under saker. Sen mötte jag älskling och vi åt lunch på McDonalds, varsin Lilla menyn med dricka:) Sen storhandlade vi på Ica Maxi innan vi åkte hem igen.

Ikväll blir det kyckling- och kikärtsgryta med cous cous till middag följt av Idol och en massa godis.

Tuss!

Inga kommentarer: