lördag 27 november 2010

17:44

Idag har det handlats lite;

- Röda ljus till adventsljusstaken
- Födelsedagspresent till älskling (6 dec)
- Födelsedagspresent till mamma (8 dec)
- Strumpbyxor till mig, mörkblå och khakigröna
- Tygservetter på rea, tills vi får nya fina i julklapp + vanliga servetter (röda med vita hjärtan på)
- Balsam

Det sista var ju så tråkigt att det knappt var värt att nämna. Till mamma i födelsedagspresent har jag köpt svarta assietter som hon kan ha fika på till sina svartvita prickiga muggar (min mamma kommer bara prata om det och aldrig köpa det själv annars). Sen ska hon få grytlappar eller grytvante till i mörklila om vi hittar annars får hon en Body Lotion, det är sånt mammor vill ha. Beas mamma önskade sig också grytvante och Body Lotion när hon fyller år (18 dec). Men vi har köpt en bok Vårt bröllop till henne för hon ville ha den också, så det blir bra:) Det är liksom helt plötsligt väldigt många som fyller år i december som det inte har varit så länge i mitt liv, men det är skojsigt!

PÅ eftermiddagen har vi tagit ner julkartongen från vinden och julpyntat med ljusstakar, ljus och lite tomtar överallt:) Det blev fint och lagom mycket pynt, - "det får inte vara för mycket", - gillar din mamma julen mycket?, tänkte bara om du hade ärvt det att du tycker så mycket om julen. (Bea till mig under mitt exalterande julpyntande...

Inga kommentarer: