tisdag 16 mars 2010

13:58

Vi sitter här i vardagsrummet, solen skiner utanför fönstret och det blir så varmt här inne att vi måste ha uteplatsdörren öppen ganska mycket för att inte svettas ihjäl här inne. Vi dricker kaffe också, i våra nya kaffeglas som vi köpte på myrornas igår. De är fina, jag tycker om dem. Bea tycker också om dem men kanske inte lika mycket. Det gör inget, vi dricker ur dem ändå. Jag fick iallafall köpa dem. Jag längtar tills man kan sitta ute på vår uteplats och dricka kaffe, i de fina kaffeglasen. Känna hur solen verkligen värmer fast det kanske egentligen inte är så många grader varmt ute, att man liksom kan få den första brännan. Man längtar så mycket när det är vår i luften, man vill liksom ha allt på samma gång nu:

- kunna gå runt i mina nya röda tygskor, och andra dagen i mina nya svarta tygskor
- kunna sitta ute hela dagarna och plugga, sola och bara ha det härligt
- äta glass och grilla ute och allt som hör till
- kunna gå runt hela dagarna i linne och shorts utan att frysa
- kunna sitta ute hela kvällarna för att det är så varmt

Allt det där vill jag ha nu, bara för att solen har varit framme i några dagar ganska konstant så vill man helt plötsligt konstant ha sommar i och med alla de sommar/vårkänslor man får nu hela tiden som hindrar en från att plugga...Men vi sitter kvar här inne, dricker lite kaffe till, pluggar lite till och funderar över om vi över huvudtaget orkar gå till affären, det är liksom för kallt ute, man måste fortfarande ha jacka, vantar och möjligen mössa på sig för att det är ganska så kallt ute. det är bara alla vårkänslor som lurar en, man tror att det är sommar..
Hoppas att det går fort, att sommaren snart är här. då ska jag gå runt i mina röda tygskor hela dagarna, äta glass, sola och kanske läsa en och annan bok..

Inga kommentarer: