måndag 15 mars 2010

17:20

Idag har vi varit jätteduktiga. Först gick vi som sagt upp tidigt och fikade med Lauren, bakade scones och allt. Sen sökte vi jobb, några stycken var jag och min fin. Efter detta beslutade vi oss för att gå till stan, vi gick alltså en långpromenad i solen. Köpte två kaffeglas för 15 kr styck på Myrornas, vi gick sedan till Åhlens och köpte vita kuvert (inte så roligt) men nödvändigt. Sedan gick vi in i några små affärer till och tittade lite, innan vi faktiskt började gå hemåt igen. På vägen hem gick vi förbi Campus och Bea köpte en bok till sin svenskakurs och jag uppdaterade mitt liu-kort innan vi gick hem. Alltså gick vi både till och från stan, hela 6 km blev det alltså promenad idag. Det var duktigt av oss, när vi kom hem åt vi pasta och köttbullar till lunch.

Eftermiddagsfika blev det också lite senare följt av lite plugg, Bea ringde även sin mamma och bestämde att vi ska åka till dem i Nyköping på lördag (bara över dagen) för att Beas pappa fyller år då, vi ska köpa en flaska vin och komma dit bara som vi är. Men det blir visst lunch på Mickes skafferi i Nyköping, en fin restaurang ska ni veta:) Sedan hinner vi kanske även äta middag där innan vi åker tillbaka till Link på kvällen. Det blir mysigt. Skönt att sova hemma trots allt!

Ikväll blir det hemlagad pizza till middag, men det är en senare historia det, nu ska jag vara duktig och diska.
Puss

Inga kommentarer: