söndag 14 mars 2010

14:42

Idag har vi veckohandlat inför veckan som kommer, vi var hemma från det redan vid tolv så nu har vi hela dagen kvar, skönt. Vi fikade med bulle och saft när vi kom hem från mataffären, sen diskade jag en del, Bea grejade på vinden och bar ut lite skräp till soprummet och damsög lite. Vi har sedan sökt sommarkurser och varit duktiga och betalat räkningar. Nu har vi alltså gjort oss förtjänta av en kaffe och lite filmtittande:) Mysigt pysigt! Ikväll blir det någon slags film, antingen American Gangster eller Wallander, den som lever får se helt enkelt! Imorgon är jag ledig och börjar inte skolan förrän tisdag, det blir skönt.
Lauren kommer hit på morgonfika klockan åtta, det blir scones med ost och marmelad, vilket man vill. Mums!

Och med en liten uppdatering vill jag berätta att vi igår bar hem ett bord och två stolar som vi köpt av en familj i T1, typ vid stan ungefär, så idag är vi helt slut och har ont i både armar, ryggar och nackar. Men det var det värt, nu har vi iallafall ett fint träbord och två stolar till vår balkong. Nu fattas bara bord och fyra stolar samt grill till vår uteplats på andra sidan innan allt är fullbordat inför sommaren. Fett nööööjs!!! höhö.

2 kommentarer:

emma sa...

jag ska sitta där i sommar med er ibland tänkte jag :)

Victoria sa...

ja men det är klart att du ska:) vi ska ha både grillfest och glassfest i sommar på vår uteplats har vi kommit på!