torsdag 11 mars 2010

14:52

idag ska jag som sagt ha vfu på natten, mellan typ tjugo i nio ikväll till sju ca imorgon bitti. Kanoners ni! Haha, och så tänker jag att jag säger det med en sådan där ful dialekt som nästan alla på avdelning 44 gör när de skrattar stort och berättar saker på fikarasterna. det är nästan så att man tror att de liksom gör sig till, men jag vet inte. de kanske verkligen har en sådan där ful dialekt som man inte riktigt klarar av att höra, sveriges fulaste skulle jag vilja säga.

jag har börjat titta efter utemöbler till oss på internet, blocket, jysk och ikea. ett litet träbord i ek med två klappstolar till på vår lilla balkong som vi kan dricka morgonkaffet vid eller äta frukost vid, mysigt. till baksidan måste vi dock ha något lite större, ett bord där man iallafall får plats med fyra stolar. något fint. jag är så ivrig att börja sitta ute, var nästan på väg att gå ut på vår uteplats och försöka få bort lite snö tidigare idag, men det blev inget med det. synd att vi inte har någon spade att skotta bort lite vinterkänslor med, nu vill vårkänslorna komma ut på riktigt liksom, de ligger där inne och gror men de får liksom inte komma ut på grund av denna eländiga snö, uschan i buschan. Även Jocke Berg hade en kommentar till detta väder igår: det är fan det värsta jag har varit med om tror jag. Ja jag kan inte annat än att hålla med...

Inga kommentarer: