lördag 14 augusti 2010

12:38

Imorse fanns ingen frukost till mig. Yohurten var nästan slut och gammal, inga ägg hade vi, bröd fanns inte heller (iallafall inte sånt bröd som en bröd-kräsen som jag kan äta). Allt detta hann jag tänka när jag låg kvar där i sängen runt klockan tio då jag vaknade. Jag började tänka brööd, brööd som går fort att göra: SCONES!
Skickade iväg ett sms till min älskade på jobbet: -Blir du avis om jag gör scones och dricker te till frukost?
Svar på sms inte alls långt senare: -Eh ja!!! men gör scones och frys in en till mig;)
Sagt och gjort, jag åt scones men dock med kaffe till frukost. Det blev hela sex scones att frysa in då jag själv bara åt två av åtta möjliga scones bitar. Mums!
NU, en dusch, hårföning, hårplattning och bensmörjning senare sitter jag här vid datorn, dricker saft med isbitar i och pluggar till tentan på måndag.


Jag och älskling såg filmen Flickan igår, inte så speciellt bra tyvärr. Bara 2 ostbågar.

Inga kommentarer: