lördag 28 augusti 2010

17:15

Igår var jag och älskling i Stockholm, en heldag. Vi shoppade massor, bilder kommer i nästa inlägg. Vi kom fram halv tio, började med en fika på Waynes. Kaffe och cheesecake för min del medan Bea tog smörgås till sin coffee. Sen gick vi på stan och myste i flera timmar, åt pastasallads-lunch på något litet, inte direkt "pittoreskt" ställe. Det var mer av att vi fick en färdig sallad i en plastförpackning (ni vet sådana man kan köpa på Ica) som de bara ställde på en tallrik, jag menar då hade vi lika gärna kunnat köpa oss en varsin sallad på Ica och satt oss någonstans ute för att äta. Men men, de hade gott pizzabröd som man fick till så det var värt det ändå.

Fika blev det iallafall sedan i Gamla stan (de första bilderna nedan), det var gott kaffe och en liten mysig gata vi satt på. Kaffekopparna var mysiga och goda att dricka ur och den lilla tanten som hade fiket var också mysig och kom ut med kaffet på en liten bricka och liksom serverade oss själv, det kallar jag god service!
Efter promenaden till Gamla stan promenerade vi vidare till Söder till Fotografiska (bildsomfinnshärmed) där vi såg en utställning av Annie Leibovitz, väldigt fina bilder. När vi kom ut därifrån satt vi en stund och vilade, Bea ringde Therese (vilket jag säger för att ni ska kunna relatera till de bilder som finns med här som innehåller de olika ställningar och "pillasigihåret" procedurer Bea gör varje gång hon pratar med någon i telefon eller i verkligheten med för den delen. Min sötis. Jag roade mig med att fota Finlandsbåtar och Grönan medan telefonsamtalet pågick.
Vi promenerade vidare på söder efter detta museum-besök och besökte bland annat Saluhallen och den mysiga Söderbokhandeln, shoppade lite mer i de affärer som finns där och gick sedan sakta men säker tillbaka mot stan. Kvällen avslutades på Pizza Hut med pizza-middag följt av kaffe. Vi var hemma i Linkan igen klockan tolv, nästan prick. Helt perfekt dag. Jag har redan cravings för fler sådana dagar den närmaste framtiden.





















2 kommentarer:

beis sa...

fina bilder! jag ser ut som ett mongo på den där jag pratar i telefon men ändå. jag gillar dig liksom.

Victoria sa...

naw, du är så söt!