torsdag 12 augusti 2010

14:35

Idag är jag ledig, skönt. Tar just nu en kaffe och läser om egenvård på socialstyrelsen. Det är så mycket om egenvård som man ska kunna få med i tentan som jag ska skriva på måndag. Det är inte så jättekul med egenvård dock, haha.

Bea är på jobbet, kommer hem vid åtta typ. Så söt hon är min tjej, igår när jag kom hem från jobbet kom en bil upp på gården samtidigt. Det var ett sådant där pizza-bud ni vet. Han körde upp precis efter mig och stannade utanför vår port. Såg av en slump att det stod "Pizzeria Mona-Lisa" på bilen. Inte mer med det, jag gick in, pussade min finis och sa hej och sånt. Så ringer det på dörren strax därefter¨. Jag ba: "Är det du som beställt pizza??" och det var ju min fin som hade beställt pizza åt oss. Mums! Det var inte fel det, hon är bäst min finis.
Efter pizza och lite dålig tv gick vi och la oss ganska så snabbt.

Klockan åtta imorse kunde jag inte sova mer efter en deppig och ledsam dröm, så jag gick upp, läste dn och duschade lite innan Bea kom upp. Vi har även hunnit med en promenad i Rydskogen innan Bea åkte till jobbet, det var skönt och ska göras om imorgon, lätt! (som alla säger hela tiden utom jag).
Nu ska jag tentaplugga igen.

Pusses

1 kommentar:

bea sa...

varför säger du aldrig "lätt"? :O