fredag 8 juli 2011

12:23

Idag tänkte jag: "Gud så skönt att vara pensionär, bara sitta i sin trädgård hela dagarna och läsa bra böcker". Herregud så hemskt, jag har inte ens börjat min yrkeskarriär som sjuksköterska och jag vill redan bli pensionär, det är ju hemskt, rent ut sagt. Nu får jag allt ta och skärpa mig!

Igår gick jag och älskling ner på stan framåt tretiden, vi åt glass från Ben & Jerrys på gräsmattan utanför domkyrkan och hade det mys! Sen tog vi en sväng på HM, hittade en sådan där skön sidenmorgonrock som jag vill ha men den fanns tyvärr inte att beställa på nätet i min storlek så det blev inget;) Vi handlade till sist lite på Hemköp och travade sedan hemåt igen. Det var en svettig promenad men välbehövlig.

På kvällen åt vi vår goda tomatsås med rivna morötter i, både ekologiska krossade tomater och ekologisk fetaost hade vi i, jättemumsigt! ICA-eco grejerna är verkligen goda och smakrika:) När vi senare på kvällen gjorde vår egna musli hade vi även då havregryn från Ica-Eco. Visste ni förresten att det är lika mycket näring i EN ekologisk tomat som i 10 vanliga tomater, inte klokt ju! Då kan man alltså äta en tomat i veckan istället för 10 st?? Ja herregud!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja vippan det är faktiskt lite hemskt med tanke på att du bara är 22år gammal och har hela 43år kvar innan du blir pensionär ;)

emma sa...

det var jag som skev förra inlägget :P