onsdag 15 september 2010

11:36

Idag är det onsdag, Lill-lördag så att säga. Det blir dock inte så mycket lill-lördag firande vad jag vet. Dagen kommer antagligen mest att bestå av plugg, plugg och åter plugg.


Fortsatt rapport från getingjakten: Igår kväll blev jag helt nojjigt och trodde att getingen var kvar inne när vi skulle sova, frågade Bea som lite halv sovande svarade från andra änden av sängen: - Nej den har nog flugit ut. Jag tyckte ändå att det kändes som om den var kvar här inne, som om det kröp getingar i vår säng, men men, även jag somnade väl en stund senare.
Så imorse när vi lagade frukost dök den plötsligt upp, THE GETING FROM YESTERDAY! den flög omkring och såg lite halv skadad ut efter våra lätta små slag igår kväll, uuggg! Men nu lyckades vi iallafall slå den lite till för att sedan bära ut bestickstället (som den landade i) på balkongen och lägga getingen där, den ligger fortfarande kvar. Typ död, säkert. Men för att komma till saken: Getingen var alltså inte död igår när vi gick och la oss, den flög omkring i vår lägenhet hela natten och vi hade kunnat bli stuckna när som helst under vår skönhetssömn, huuu läskiga tanke. Jag hade med andra ord rätt igår kväll, jag var nojjig men alltså inte helt i onödan, getingen fanns där. Nu finns den inte, skönt.

3 kommentarer:

bea sa...

hahaha nojjoberto!

Victoria sa...

du kan va nojjoberto!

emma sa...

haha, men nu är den borta! yeeey ;)